nedeľa 23. júla 2017

Vabank kajakár Prskavec má novú loď. Zodpovedá jeho štýlu

Pre 22 ročného Jiřího Prskavce, dvojnásobného majstra Európy, dlho platilo: Nemeň, čo funguje. Jeho loď fungovala. A on, počas svojich jázd vabank hráč v perejách, zostával v tomto smere konzervatívny.

Pred dnes začínajúcim majstrovstvami sveta v Londýne napriek tomu hlási: "Stala sa mi nečakaná vec. Po desiatich rokoch som v lete vymenil typ lode. "Kanoista Jiří Ježek sa zasmeje:" Každý v lodenici už čakal, kedy to aj JIRA konečne urobí. "

Áno, počítate dobre. Hoci sa to zdá neuveriteľné, predchádzajúcemu typu lode bol Prskavec verný od svojich 12 rokov, kedy sa radil medzi starších žiakov.

Stavitelia tratí však tie súčasné čím ďalej viac zamotávajú. Starý kajak mal síce ťah dopredu, ale zatáčalo sa s ním zložitejšie.Preto si u slovenských firmy Vajda objednal loď novú, širšie, s menšou nosnosťou zadku. "Dopredu jede trošku horšie, zato pri zatáčaní akoby sa roztáčala sama."

Vlastne ide o vabank loď, ladiace sa pretekársku náturou mladíka, ktorý výraz "ísť na istotu" vyradil zo slovníka.

"Chybu s ňou urobíte ľahko. A akonáhle ju urobíte, tá loď vás hrozne vytrestať. Ale keď vám to na nej vyjde, idete tak rýchlo, že to rýchlejšie snáď ani nejde. "

Cena lodi? Okolo 45 tisíc korún.

A farba? Modrobiela, rovnako ako na tej starej. Nenájdete zložité grafické designy ako u parťáka Hradilka. "Ja som pre všetky modrobílej kajakár.Inak by ma nepoznali. "

Aby sa s novou loďou dôkladne zžil, vynechával Svetové poháre a radšej trénoval v Troji, na perejách, kde si myslel, že ho už nič neprekvapí. "A zrazu som zažíval úplne iné pocity. Hral som si na valcoch a objavoval. Veľmi ma to bavilo. "

Loď otestoval aj pri prípravnom kempe v Londýne a podstúpil s ňou tiež prvou pretekársky krst, keď v auguste získal v Krakove európskej zlato v kategórii do 23 rokov.

Ale tiež ju už stihol trikrát zlomiť!

"Pravda, je trochu krehkejšie," uznáva. "Ale už je zase pozliepaná, nemalo by to moc vadiť."

Na jar si pri futbale sám bolestivo narazil rebrá.A v Londýne v nedeľu, tesne pred šampionátom, pre zmenu zničil svoje pádlo. Šéf slovenských vodných slalomárov Jaroslav Pollert mu tam dodatočne viezol nové.

Teraz už nechce nič lámať, zato mieni dobývať. Medaila aj prémiové body. Odo dneška do nedele totiž nepôjde v Londýne len o tituly, ale aj o postup na olympiádu v Riu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára